“شاهد” المصرية التي اتهمت بخيانة زوجها 11 عاماً ترد بالصوت والصورة لأول مرة:”كنت فين.. تحت السرير؟”

خرجت السيدة المصرية تغريد السيد أحمد، والتي أثارت موجة جدل واسعة في وسط الشارع المصري مؤخرا بعد اتهامها من قبل زوجها بالزنا وخيانتها لمدة 11 عاما عقب سفره لدولة قطر، كذلك وأنكر زوجها نسب أولاده.

وفي فيديو “لايف” بث من خلال موقع “فيسبوك” في أول ظهور لها صوت وصورة، وقد فجرت السيدة تغريد مفاجأة عن زوجها الذي أقام ضدها قضية الزنا وإنكار نسب الاولاد.

حيث استنكرت كلام زوجها بأنها كانت على علاقة غير شرعية مع احدى الرجال في نفس وقت اقامة علاقتها مع زوجها قائلة:  “إزاي تقول إني معاك أنت والشخص الخاين مرة واحدة، وانت فين بتبقى تحت السرير مستني ولا إيه، ما هو ده كلام كبير أوي ووصلتني إني أقول ألفاظ مش كويسة، بس أنا هحاول أتمالك أعصابي”.

واستكملت:

“هو ربنا قالك أفضح عرض ولية كدة وعرض 3 ولايا البنتين ذنبهم إيه، العيال مصيرهم أدمر بسببك، طيب أنا لو ست مش كويسة وماشية مع واحد تاني مش هخلف منه، هو ده صح وفضح الشرف ده كدة بتاخد حقك رحت بلغت وجبتلي حبس 3 سنين ومش عايزني أهرب والمفروض أتحبس طيب”.

أقرأ:

وتطرقت في الحديث عن الأطفال قائلة: “والعيال مصيرهم هيبقى إيه لو مش عيالك صعبانين عليك ليه وبتعيط، وتقول مدارسهم هتعمل إيه”.

وأكملت حديثها، “هو سافر وقعد 5 سنين برا البلد في قطر كان شغال في فندق وراحلته رسالة أن الست بتاعتك بتخونك، وشك أن الأولاد مش أولاده وعملهم DNA وثبت أن العيال مش ولاده، طيب إزاي يعني لما دول مش أولادك أمال ولاد مين”.

وأكملت مدافعة عن نفسها: “لما هو عمل تحليل للاتنين الصغيرين أنا طلبت تحليل للتالتة ورحت للطب الشرعي بنفسي، أطلب تحليل للبنت الكبيرة، لو مش بحبك هكمل معاك ليه ما كنت سيبتك ومشيت مشي بطال”.

 واستنكرت الدعوى القضائية ضدها بقولها:

“عملت قضية وتحليل للعيال لأنهم جم في غربتك وسفرك، لا الـ3 ولاد ولادك غصب عن عينك، الست اللي مش كويسة عندها 100 وسيلة عشان متخلفش من الراجل اللي ماشية معاه”.

حيث اتهمت تغريد زوجها بأنه يريد التخلص من أطفاله:  “أنت بترمي عيالك في التراب والزبالة عشان خايف يبقوا شبهي، طب ليه كل ما تروح مكان بتعيط، أنت بتعيط من قهرتك على عيالك أنت دموعك كدابة لأن أنت عارف أن دول ولادك وبتعيط عشان بتسيبهم”.

أقرأ:

وقالت:  “بتتهمني إني بجيب رجالة، ده أنا استحملت أعيش معاك في بيت أهلك مكنش في حمام، وكنت حامل وعندي السل عشان لا باكل ولا بشرب، الحمام كان في طبق بطلع أرشه على السطح، والحموم كان في جردل، لو انا ست مش كويسة استحملت كل ده معاك ليه، أنا مخدتش فلوسك إنتي اللي سرقتني، حتى الدهب أخدته وقلتلي اتسرقت”.

وأكملت:

“أنا مش فاهمة اللي بتعمله ده بتعمله إزاي، أنت راجل بتصلي إزاي تطلع كدة أنت بتمثل، ربنا هيسترني عشان العيال دي غلابة ملهمش حد غيري، حتى لو أنا غلط وأنت غلط العيال ملهمش ذنب، رحت زورت الشهادات DNA، من صحابك في الطب الشرعي، حسبي الله ونعم الوكيل فيك”.

وقالت تغريد: “بتقول إني بتاعة رجالة وصرفت فلوسك على الرجالة، هي اللي بتعرف راجل بتصرف عليه ولا بيصرف عليها، بتقول أنا سكتت أهلي بالفلوس، ده أنا بقعد بالسنة ونص بعباية وطرحة وشبشب مقطع وأهلك بيقابلوني في الشارع يقولولي إنتي عاملة كدة ليه، ما تجيبي عباية وأنا اللي كنت بحوشلك فلوسك الدولارات في إزايز تحت السرير عشان متغرب، وبعدين حطيناها في البنك باسمك، وأنت عملتلي توكيل كنت رحت سرقتك عشان الرجالة؟”.

وادعت إن زوجها يعمل تاجر مخدرات منذ ثلاثة أشهر.

أقرأ المزيد:

31 تعليقات
  1. Mahmoud يقول

    حينما يجتمع العهر والكذب في شخصية قذرة

  2. الغروب الاخير يقول

    استروا انفسكم ليش تفضحوا انفسكم…

  3. الغروب الاخير يقول

    انتي وهو كلكم مش متربيين

  4. الغروب الاخير يقول

    مشكوك فيكم الاثنين

  5. كويتي يقول

    مش مصدقك بصراحه هربتي ليه طالما أنك على حق ده اثبات ان العيال عياله بعد DNA اكبر دليل براءه ليكي
    لو انتي متأكده ان التحليل هينصفك مكنتيش هربتي ولا اخدتي حكم اصلا

  6. ابوعمر يقول

    لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم

  7. سيد عبدالله يقول

    التحليل خير جواب
    والظاهر انك مش تمام انتى شمال والحل فيكي الاعدام

  8. ربيع أحمد خلف يقول

    لقد حسم الإسلام مثل هذه القضايا بما لا يشيع الفاحشة والجريمة في المجتمع، ولا يفضح أحدا، فقد قال النبي صلى الله عليه وسلّم:«الولد للفراش وللعاهر الحجر» أي أن الولد ينسب لأبيه، أي لزوج المرأة الشرعي، وقوله صلى الله عليه وسلم «وللعاهر الحجر» أي أن التي يثبت زناها بالطرق التي حددها الشرع لإثبات الزنا فهي التي يقام عليها حد للزنا وتعامل معاملة الزانية. وطرق إثبات الزنا في الشريعة هي الإقرار، أي اعتراف المرأة، أو الشهادة، وهي أن يشهد أربعة رجال عدول بأنهم رأوا عضو الرجل في عضو المرأة وليست هناك أي طرق أخري لإثبات واقعة الزنا، وما استحدث من التحاليل dnaأو غير ذلك فلا يعمل بها، لأن الكذب فيها ممكن، بل وارد جدا، وكذلك التزوير فيكون الأمر مشكوكا في دائما.

  9. Shami يقول

    الله المستعان ، الصراحة النهج هذا من الزوج غير جيد الستر طيب حتى وان حصل هذا يا اخي امساك بمعروف او تسريح بإحسان
    هذا حاصل في اغلب المصريين يحبوا الفضيحة والله سبحانه يحب الستر
    اللهم ردنا اليك ردا جميلا

  10. عاطي يقول

    عديك العيب يابنت

  11. العالمية يقول

    الله يظهر حقك ويقويك ويشفي أهلك ويعينك على تربية عيالك.
    وإن كان هو صادق الله يظهر الحق.
    وتبقى كلمة قالها الله( ولا تنسوا الفضل بينكم ) عيب الرجل يظهر أسرار بيته ويطعن في شرف إمرأة كانت زوجته والغريب أنهالازالت على ذمته.عيب يطعن في نسب أولاده ماذنب هؤلاء الأطفال.ماذنب الأهل .عيب

  12. هشام يقول

    لاحول ولا قوة الا بالله الله يعينك ويشفي اهلك وينصرك على الظالم صاحب الوسائط

  13. محمد يقول

    غير مريحه والمعلقين على الفيديو فى بلادكم أسواء من هذا وفضائح اكبر وعلى الشاشات

  14. صقرمصري يقول

    حسبي الله ونعم الوكيل
    انتوالاثنين هاتتسألو على ولادكم يوم القيامة
    للأسف كالعاده الأبناء هم الضحايا
    كله بيفكرفي نفسه فقط

  15. ياسر اطال الله بعمرة يقول

    اول شي من ستر مؤمنن في الدنيا ستره الله يوم القيامه مهو زوجتك ام اولادك طيب حتى لو كنت صادق منته مجبر على العيش معها طلقها بس ماتدمر حياة أبنائك هم مالهم ذنب بعدين سبب هذي الخيانه انته ليش مااخذت زوجتك وابنائك معك وحافظت على نفسك وعلى زوجتك ١٢ سنه في مصر بدون زوج ماتجيها الا في الاجازات ولا بعد ترسلها فلوس ولا كان من الاول تفكيرك انك تاخذ راحتك في قطر يعني تسوي اللي تبغاه ترا على فكره من طرق باب الناس انطرق بابه بس ماقول الا الله يحفظ حريمنا واخواتنا وبناتنا من اولاد الحرام وان كانت مظلومه الله ينصرها بنصره

  16. ابو ياسر يقول

    اول شي من ستر مؤمنن في الدنيا ستره الله يوم القيامه مهو زوجتك ام اولادك طيب حتى لو كنت صادق منته مجبر على العيش معها طلقها بس ماتدمر حياة أبنائك هم مالهم ذنب بعدين سبب هذي الخيانه انته ليش مااخذت زوجتك وابنائك معك وحافظت على نفسك وعلى زوجتك ١٢ سنه في مصر بدون زوج ماتجيها الا في الاجازات ولا بعد ترسلها فلوس ولا كان من الاول تفكيرك انك تاخذ راحتك في قطر يعني تسوي اللي تبغاه ترا على فكره من طرق باب الناس انطرق بابه بس ماقول الا الله يحفظ حريمنا واخواتنا وبناتنا من اولاد الحرام وان كانت مظلومه الله ينصرها بنصره

  17. مسعد حسنين يقول

    اانتي مش محترمه من كلامك شكلك ومن لفه الترحه اكبر دليل علي انك شمال والاعدام شويه عليكي . معني كلمه وانت كنت فين .؟ تحت السرير . يعني انتي كلبه وكذابه والرزيله في شكلك يلعن اللي رباكي

  18. مصطفي يقول

    لا اله إلا أنت سبحانك ايه الي بيحصل فيه ايه فضائح روحو في داهيه بس حرام الاطفال ماتو وهم احياء

  19. جومي يقول

    باين ان زوجك مو رجال ونتي امراه بالف راجل الله يكون في عونك واتمنالك كل الخير

  20. العبدالله يقول

    حسبي الله ونعم الوكيل
    هذا مش رجال ورجوله فيه اسم في بطاقه بس
    محافظه عليه ١١ سنه وذي نهايه عشان فلوس كثرت في يده
    في حكم استئناف طعن في حكم

  21. حماده محمد يقول

    على فكره هى إللى فضحت نفسها وبعدين قليله الادب فى كلامها على رأى المثل القحبه تلهيك واللى فيها تجيبو فيك

  22. حمزة العطبي يقول

    المفروض اطلبين اعادة الفحص ابغير مكان اذا اول واحد مرتشي فراح تضهر الحقيقه
    وثاني شي مثل ما كلتي زوجج مو رجال الرجال الصدك ما يفضح نفسه هيج لو تكتله وتسويه شغلة غسل عار يا عار لو تنفصل عنه سكته اذا ما بيك خير تكتله فضحت نفسك وفضحت الاطفال
    اشكد شغلتك اتفشل

  23. الدغرى يقول

    لأحول ولا قوة الا بالله العلي العظيم

  24. الدغرى يقول

    لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم

  25. حنان يقول

    الله يظهر الحق حسبي الله ونعم الوكيل انت عديم الانسنية والضمير ما عندك مخافة الله كيف بتفضح وليه هاي نذاله وقلة مروءة حتى لو كلامك صحيح اتقي الله في اعراض الناس كيف لو كانت مظلومة شو مصيرك عند رب العالمين انت ريحة الجنة ما تشمها والله مثل ما قالت انت ديوث لانك جبت العار لبناتك وابنك شو وضعهم في المجتمع بعد اللي عملته حرام عليك يا نذل يا واطي تجني على اطفال مالهمش ذنب حسبي الله فيك وفي امك اللي انقص منك انتو وين ومخافة الله وين لبد يوم اتشوف عجائب صنع الله فيك في الدنيا في الاخرة لك عذاب عظيم

  26. تركي يقول

    تكفون يامن تحبون الخير والسعي في طريقه . انا مستعد الوقوف مع هذه المسلمه في اظهار الحق من الباطل اذا اتضح لي الامر الصدق فيما تقول والتكفل بدفع تكاليف المحامين والبحث لها عن اكبر محامين حتى اثبت طهارتها وشرفها . واحتاج من اهل الخير تزويدي بعنوان اهلها

  27. تركي يقول

    واتمتى من عنده تعليق لا يليق يحتفظ به . لان الله عز وجل لا يرضى بالشماته وكلنا عندنا اعراض ونخاف من عقاب الشماته والناس ضروف هذه المسلمه ليست مثلك تملك القدره والقوه حتى تقدر تدافع عن نفسها ربما قوتها هي تنتخي بك وبي ومن يخاف الله .

  28. شريانن. يقول

    لقد كسروا القواوير بعدك يا رسول الله حسبي بالله ونعم الوكيل يااارب ياا كربم تظهر الحق يارب اذا كاننت ع حق وانا على يقين وحااسه انها عحق ياارب تنصرهاا يارب تنصرها وتقويها وتسترها ياارب تحميها يالله ترحمها وترحم اهلها برحمتك يا رب كل حد او كل انسان شهد بااطل كل انساان جااار على وليه مسكينه ماا ليها حد طعن فشرفهاا ياارب اني طاالبتك طلب انك تبينها فيه فااقرب وقت حسبي بالله ونعم الوكيل وبس وحسبي بالله عكل ظاالم وهذا بيكفي وبس.

  29. حب الخير يقول

    { وَالَّذِينَ يَرْمُونَ أَزْوَاجَهُمْ وَلَمْ يَكُنْ لَهُمْ شُهَدَاءُ إِلا أَنْفُسُهُمْ فَشَهَادَةُ أَحَدِهِمْ أَرْبَعُ شَهَادَاتٍ بِاللَّهِ إِنَّهُ لَمِنَ الصَّادِقِينَ * وَالْخَامِسَةُ أَنَّ لَعْنَةَ اللَّهِ عَلَيْهِ إِنْ كَانَ مِنَ الْكَاذِبِينَ * وَيَدْرَأُ عَنْهَا الْعَذَابَ أَنْ تَشْهَدَ أَرْبَعَ شَهَادَاتٍ بِاللَّهِ إِنَّهُ لَمِنَ الْكَاذِبِينَ * وَالْخَامِسَةَ أَنَّ غَضَبَ اللَّهِ عَلَيْهَا إِنْ كَانَ مِنَ الصَّادِقِينَ * وَلَوْلا فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَتُهُ وَأَنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ حَكِيمٌ } [النور 6 – 10]
    الاثنان الاب والام لا يستحقان النعمه التي انعم الله بها عليهم من الذريه لانهمً حرموهمً بقبحً مافعلوه للدفاع عن انفسهم في العلن مما يتسبب في تدمير مشاعر ومستقبل الابناء في حياتهم في مواجهة نظرات الاخرين لهم في جميع مراحل حياتهم فالله امر بالستر للحفاظ على مستقبل الابناء وخاصة البنات لمن يتقدم لهم بالزواج مستقبلا فمن الواجب علىً الاب عدم الاستماع لمن وصفه الله بالفاسق وعليه ان يستر الذنب ان كان فعلا وبوجود شهود عيان وعلىً الامً ان لا تزيد تدمير مستقبل ابنائها بالفيديوا الذي نشرته وان توكل امرها الى الله

  30. Timer said يقول

    انت مش راجل والله ربنا بيحبك لو سبتى الوتران ده

  31. تك تيك يقول

    ليه المصريين ماتاخذ منهم حق ولاباطل وحتى التقارير يكدبوها .
    بلد كل حاجة فيه غلط
    زنا ورشوة ومخدرات وخيانه وسرقه ونصب وطولة لسان ونشالين

اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.