رد صادم من هنا الزاهد على إعلامي سألها عن سبب عدم إنجابها من أحمد فهمي

تلقت هنا الزاهد خلال برنامج تلفزيوني، سؤالاً مباشراً حول سبب تأجيل فكرة الإنجاب من الفنان أحمد فهمي، وردت ساخرة: “أنت حسستني إنك طنط باللي بتسألني فيه ده”!!

وأضافت: “والله إحنا سايبينها ببركة ربنا، ودلوقتي فترة بنشوف هنعمل إيه علشان الشغل ومش عارفين إللي جاي فيه إيه”.

وحول شائعات انفصالها عن زوجها أحمد فهمي ووجود خلافات بينها وبين أخيه كريم فهمي وزوجته وقالت: “لو في أي حاجة بتحصل الناس كلها هتعرفها، ومبحبش أطلع أقول أه أو لأ لأن بنكبر الموضوع”.

واستطردت: “والله ما أعرف دخلت قلوب المصريين إزاي، وأنا كمان بحبهم أوي وهما سبب إللي أنا فيه دلوقتي، والناس دايماً بتتوقع مني ده وإني أعمل أعمال كوميدي للعائلة وهما دايماً بيبسطوني”.

وحول عملها مع فهمي في فيلم “مستر أكس“، قالت: “التمثيل معه له مزايا وعيوب، أبرز العيوب حرصي على عدم القيام بتصرف يضايقه، بكون شايلة هم إني معملش تصرف يضايقه، ساعات ميعجبنيش حاجة في شعري أو ميكاب، وفي وسط المشهد أقول إني محتاجة تظبيط، فيقول لي ما خلاص بقى”.

أما عن الإيجابيات، فقالت: “أحمد فهمي بيحرص على الإدلاء برأيه بالمشاهد اللي بأقدّمها وبيدفعني لتقديم الأفضل، ويقول لي ممكن تعمليه أحلى، وممكن يديني إفيهات ونجرب”.

هنا الزاهد هي ممثلة ومقدمة برامج مصرية ولدت في 5 يناير 1994، بدأت مسيرتها في الإعلانات قبل أن تدخل عالم الدراما وتشارك في مسلسل فرق توقيت.

احتفلت في 15 أغسطس 2018 بخطوبتها على الفنان أحمد فهمي، في حفل عائلي أُقيم داخل منزلها، واقتصرَ الحفل على أهل العروسين والأضدقاء.

شاركت في فيلمها الأول “خطة جيمي” في 2014 وتقمصت دور البطولة في مسلسل سك على إخواتك الذي عرض على إم بي سي مصر ثم انطلقت في مشوار النجومية بأدوار متعددة حتى قامت بأدور بطولة كما حدث في فيلمي قصة حب والغسالة.

 

اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.