عذبت خادمتها منذ 25 عاما فانتقم الزمن منها.. ممثلة مصرية: مش لاقية أكل وابني جعان!

حالة من الجدل الشديد أثارتها الفنانة المصرية وفاء مكي، على مواقع التواصل الاجتماعي، وذلك بعد تصريحاتها الأخيرة لإحدى الصحف المحلية بأنها اصبحت لا تملك قوت يومها، كما أنها لا تقدر على سداد الديون التي تقع على عاتقها.

 

وقالت وفاء مكي لوسائل إعلام مصرية: ” من أيام ابني كان جعان قولتله مش معايا فلوس أجبلك أكل وقعدنا نلم جنيهات من البيت لحد ما جبنا كيس عيش، بيقولوا اللي بيحصل لي ذنب اللي عملته”.

 

وردت على كل الشامتين فيها، فقالت: ” طب ابني ذنبه إيه، ابني مالوش ولا حول ولا قوة عشان يتعاقب، وليه ما نقولش إذا ربنا أحب عبدا ابتلاه علشان يشوف مدى صبره وتحمله وقضيتي بقى لها 23 سنة وعملت بعدها بطولات ومسلسلات”.

وأكدت وفاء مكي أن الفن مصدر رزقها الوحيد، ولكن لا توجد عروضات فنية تعرض عليها منذ عدة سنوات، حيث تراكمت الديون عليها ولا تستطيع شراء علاج والدتها المريضة ولا قوت يومها، مفيدة أنه رغم كل ذلك، لن تقبل بأي أعمال لا تناسب تاريخها الفني.

شغلانة تقصر العمر.. هكذا علقت ممثلة مصرية على وفاة الفنان هشام الشربيني؟ 

وتابعت مكي: ” أنا تعبت وخلاص فاض بيا ومش قادرة أستحمل، بقالي 10 سنين عليا ديون بـ 500 ألف وأمي ست عيانة وفي حالة خطر وعندي التزامات  ومديونة بقروض من البنوك، وعايشة على معاش والد ابني 3 آلاف جنيه في الشهر ومش بيكفي حاجة لأن القرض بيتم سداده على 31 شهر لمدة سبع سنين.

 

واصلت وفاء مكي: أنا كمان واخدة سلفة من نقابة المهن التمثيلية لما عرفوا ظروفي ولكن عليا وصلات أمانة ومش عارفة أسدد الديون دي، وعارضة شقتي للبيع وهبقى أعيش في شقة ايجار جديد، وهضرب عن الطعام لحد ما ألاقي حل وربنا يعين ابني اليتيم مش عارفة هيعمل إيه من بعدي، دا أنا من كام يوم ابني كان جعان ومش معايا فلوس نجيب أكل ومعيش قوت يومي لـ بكرا لدرجة بقيننا نلم الجنيهات عشان نجيب كيس عيش.

واتهمت مكي في وقت سابق في قضية تعذيب خادمتين، حيث عذبت خادمتها بسبب خلافات معها ثم ألقتها في قريتها، حيث تفاقمت الحالة الصحية للخادمة بسبب التعذيب.

الممثلة الأمريكية أمبر هيرد تعلن تسوية قضية التشهير مع جوني ديب

 

اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.