فنان مصري شهير: “زوجتي تخلت عني بعد مرضي وابنتي جاحدة”

أوضح الفنان عمرو محمد علي بعض الظروف العائلية التي تعرض لها بعد اكتشاف اصابته بمرض “التصلب المتعدد”، والذي يعاني منه منذ حوالي 17 سنة.

لفت عمرو محمد علي خلال حلوله ضيفاً في برنامج “واحد من الناس” مع الإعلامي عمرو الليثي إنه حدث انفصال بينه وبين زوجته بعد اصابته بالمرض وقرر أن يطلقها حتى لا يظلمها بتحملها لظروف مرضه وتكفلها بكل شئ نحوه.

وأضاف: “طلقتها يمكن هروب، هربت منها وأنا كنت بحبها أوي واخترت إني أطلقها،هيبقى صعب عليها إنها تشيل وتعمل .. ودلوقتي أمي هي اللي بتشيل وبتعمل كل حاجة حلوة معايا ومتكفلة بيا تماما وكل إخواني وأخواتي” .

علق “هاني” شقيق عمرو محمد علي على كلام شقيقه وطالبه بقول ما حصل مشيراً إلى أن زوجة شقيقه تخلت عنه في مرضه، فقال: “قول الحقيقة يا عمرو وقول كل حاجة حصلت خليك صريح، زوجته سابته عشانه مريض وتخلت عنه” .

وفي تعليق الفنان المصري على ذلك، قال: “مكنتش أتوقع إن زوجتي تتخلى عني في مرضي لكن مقدرش أرغمها على حاجة زي كده، لا يا ستي انتي في طريق وأنا في طريق” .

وأضاف عن موقف ابنته شهد (18 عاما) معه والعلاقة بينهما: “بشوفها كل شهر ، المرة اللي بتيجي تاخد فيها المصروف بس وتقعد معايا نص ساعة .. أنا قولت لبنتي في التليفون انتي جاحدة أوي وعلى فكرة داين تدان” .

اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.