الإعلامية الكويتية فجر السعيد تسخر من سمية الخشاب وتتهمها ب ” ركوب التريند “

قامت الإعلامية الكويتية فجر السعيد بنشر تغريدة لها عبر حسابها الرسمي على موقع التواصل الاجتماعي تويتر سخرت من خلالها من النجمة المصرية ” سمية الخشاب ”. بسبب التدوينة التي نشرتها الاخيرة عن التحرش وتعليقها على المبررات التي يضعها البعض لانتشار هذه الظاهرة .

قالت الخشاب : ” أي حد بيحط مبرر للتحرش إنه اللبس السبب عايزاك يا جميل انت وهو تلبسوا مايوه شرعي وانتوا نازلين البحر فالساحل عشان لبسكم الخليع ده بيستفزنا وممكن يبيح لنا نتحرش بيكم ” .

اشتملت تغريدة  الإعلامية الكويتية فجر السعيد صورة لسمية الخشاب علقت عليها :. ” ركوب الترند في الموسم الجديد من بطولة فاتنة التسعينات سمية الخشاب ” .

ردت الخشاب على تغريدة السعيد : ” هناك شريحة من الناس لديهم جزء في عقولهم لا يعمل .. مثلاً تقول جملة كاملة يتركونها ويأخذون كلمتين ويخترعون بها قصة أخرى لا علاقة لها بسياق الجملة الأصلية. وتبدأ نوعية ثانية من الناس في السير على خطاهم ” .

 

 

مؤخرا نشرت سمية الخشاب تغريدة تهدد فيها بالتحرش، وطالبت الرجال الذين ينظرون الى لباس المرأة على انه مبرر لارتكاب الجريمة بلبس المايوه عند التوجه الى البحر، إذ قالت:. “أي حد بيحط مبرر للتحرش انه اللبس السبب عايزاك يا جميل انت وهو تلبسوا مايوه شرعي وانتوا نازلين البحر. فالساحل عشان لبسكم الخليع ده بيستفزنا وممكن يبيح لنا نتحرش بيكم”.

وتابعت في تغريدة أخرى: “غطو عورتكم اللي هي لحد تحت الركب يا حبايبي لما تخرجوا فالصيف. مش الشورت اللي فوق الفخدة ده عشان برضو منتحرش بيكم”. واردفت: “يا محترم بطل تتصور بجسمك عشان انت كده فتنه رهيبة. وممكن تجيب لنفسك التحرش ولا هو مش مباح بس للمرأة والراجل يعمل اللي هو عايزه؟”.

اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.