ملك أحمد زاهر: مش هسكت لو حد شتم عيلتي.. وشقيقتي منى “بنتي” وبتكبر قدامي

صرحت النجمة الشابة ملك أحمد زاهر بأن فترة مشاركة شقيقتها الصغرى منى في مسلسل “ليه لأ 2” كانت متعبة ولكن تكللت بالنجاح.

وتابعت بأنها سعيدة بحصول شقيقتها على جائزة من المركز الكاثوليكي المصري للسينما بعد النجاح الكبير الذي حققته في مسلسل “ليه لأ 2”.

وأضافت: “منى ماشاء الله عليها بنتي، فأنا أراها تكبر وتنجح وتقدم اشياء.. اللي في سنها يلعبوا بالألعاب، إنما هي أرادت أن تشتغل على نفسها وحصلت على جائزة لم يحصل عليها الكبار”.

وأما عن الصعوبات التي واجهت عائلة زاهر قالت ملك: “التجربة كانت صعبة في الأول لأنها طفلة وفي لوكيشن تصوير وسهر وتعب ولكن كانت قدها”.

وعن الهجوم الذي تتعرض له أسرتها على مواقع السوشل ميديا أردفت: “أنا بشوف أن أهلي كلهم هاديين ومبيردوش وبيطنشوا، وأنا لو حد شتمني هسكت ولكن عيلتي لأ، خاصة أن اللي بيتكلم ميعرفناش فعلى أي أساس بتحكم، طب ما أنا معرفش حاجة عن حياتك يعني ممكن في صورة متعجبنيش ولكن مدخلش أقول ايه الصورة الوحشة دي”.

اما عن انتهائها من مرحلة الثانوية قالت: “كانت كابوس وخلص لأنها كانت ضغطا كبيرا علي”.

من جهتها قالت شقيقتها منى زاهر إنها في قمة سعادتها لتكريمها من المركز الكاثوليكي المصري للسينما حيث تعتبر هذه أول جائزة تحصل عليها في حياتها عن مسلسل “ليه لأ 2”.

وتابعت: “سعيدة أوي أني هتصور وهيجيلي الجائزة بتاعتي وهشوف سليم زميلي، وأنا بحب منة شلبي وأحمد حاتم بعتبره زي بابي بالظبط”.

اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.